انتخاب رنگ و طرح و جنس پرده

چهارشنبه 15 مرداد 1399
11:05
milad farhani


انتخاب رنگ و طرح و جنس پرده

چگونه یک پرده شیک و مناسب انتخاب کنیم ؟
از آنجایی که انتخاب رنگ و طرح و جنس پرده برای دکوراسیون منزل و محیط کاری شما بسیار اهمیت دارد، گروه تولید محتوای سایت شرکت پرده پاندا برآن شد تا قوانین انتخاب پرده مناسب برای منزل و اداره شما را در این مقاله بیاورد. این مقاله یک راهنمای انتخاب پرده مناسب است که با مطالعه این مقاله شما در انتخاب پرده زیبا و جذاب مشکلی نخواهید داشت. این سوال که چگونه یک پرده شیک و مناسب انتخاب کنیم همواره درهنگام انتخاب پرده بوجود می‌آید، ما به شما خواهیم گفت که چگونه یک پرده شیک و مناسب انتخاب کنید.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چگونه یک پرده شیک و مناسب انتخاب کنیم چگونه یک پرده شیک و مناسب انتخاب کنیم

چگونه یک پرده شیک و مناسب انتخاب کنیم !

همانطور که شما هم می‌دانید پرده نقش مهمی در دکوراسیون خانه ی خانواده های ایرانی دارد. شاید برخی از مردم در هنگام انتخاب پرده خیلی دغدغه ای برای انتخاب پرده زیبا و جذاب ندارند. شاید یکی از انتخاب های مهم انتخاب پرده پذیرایی است. پرده پذیرایی معمولا از اهمیت بیشتری نسبت به پرده اتاق خواب یا پرده آشپزخانه و پرده اتاق کودک دارد، بنابراین برای انتخاب پرده مناسب پذیرایی باید در انتخاب رنگ و طرح و جنس پرده بسیار دقت نمایید. جهت مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان شرکت پرده پاندا در تماس باشید.

جالب است بدانید که شما یا به پرده علاقه دارید و یا برای شما اهمیت ندارد. یعنی زمانیکه در ذهنتان خانه رویاهای خود را تصور می‌نمایید پرده می‌تواند نقش مهمی در دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشد و یا کاملا نسبت به انتخاب پرده زیبا و جذاب بی تفاوت باشید. شاید دلیل بی تفاوتی شما نسبت به پرده قیمت بالای آن باشد و یا جایگزین کردن پوشش های جدید بجای استفاده از پرده. اما اگر پرده برای شما اهمیت دارد و نیاز به راهنمای انتخاب پرده مناسب دارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب پرده شیک و مدرن

پرده دکوراسیون منزل شما را باکلاس میکند

به شمایی که انتخاب پرده زیبا و جذاب اهمیت دارد باید بگوییم که پرده یکی از مهمترین ارکان در دکوراسیون داخلی است و شما با یک انتخاب درست می‌توانید دکوراسیون داخلی منزل خود را باکلاس نمایید. پس زمانیکه صرف مطالعه این مقاله و انتخاب پرده مناسب برای منزل خودتان می‌کنید و هزینه ای که برای پرده می‌پردازید ارزشش را دارد. شما باید در انتخاب دکوراسیون داخلی منزل خود به پرده به چشم یکی از ارکان اصلی نگاه کنید و نباید در انتخاب پرده بی تفاوت باشید.

شاید در دکوراسیون داخلی برخی از منازل دوستان و آشنایان خود دیده باشید که هر آنچه در طراحی دکوراسیون و
انتخاب لوازم و تجهیزات تلاش کرده‌اند با انتخاب یک پرده نامناسب هدر رفته است. پرده باید به گونه‌ای انتخاب شود
که به دکوراسیون داخلی شما جلوه بیشتری ببخشد پس بهتر است قوانین انتخاب پرده مناسب برای منزل را بدانید
و پرده منزل خود را درست انتخاب نمایید.

انتخاب رنگ و طرح و جنس پرده

انتخاب رنگ و طرح

انتخاب این موضوع که پرده پذیرایی با پرده اتاق‌ها هماهنگی داشته و اصطلاحا ست باشند یک موضوع سلیقه‌ای است.
چرا که با کمی خلاقیت می‌توانید یک ترکیب فوق العاده و یا یک ست زیبا و لاکچری را بسازید. این شما هستی که باید کمی سلیقه و خلاقیت به خرج دهید تا با انتخاب رنگ و طرح و جنس پرده مناسب زیبایی منزل خودتان را دوچندان نمایید. پیشنهاد میکنیم که پرده آشپزخانه را مستقل و با طرح و رنگبندی دکوراسیون آشپزخانه انتخاب نمایید. بهترین انتخاب خود را برای پرده پذیرایی نگهدارید چرا که پرده پذیرایی باید متفاوت و لوکس باشد.

وقتی گفته می‌شود پرده پذیرایی باید جزئی طبیعی از دکوراسیون اتاق باشد منظورمان این نیست که پرده‌ها باید به رنگ دیوارهای اتاق یا مبلمان منزل انتخاب شوند. شما در انتخاب پرده پذیرایی کاملا آزاد هستید، شما می توانید رنگ‌های متفاوت با آنچه در اتاق است را امتحان کنید تا فضایی متنوع و جذاب داشته باشید. چراکه در خانه‌هایی با تم مدرن و شیک این کار به خوبی جواب می‌دهد. نمونه‌های تک رنگ و خنثی در پذیرایی یکی دیگر از ایده های جالب در انتخاب پرده پذیرایی مدرن می‌باشد مخصوصا اگر فضای کوچکی در اختیار دارید.

انتخاب پرده بر اساس جنس

بطورکلی می‌توان گفت یکی از کاربردهای اصلی پرده درفضای پذیرایی و نشیمن ایجاد حریم خصوصی ومحدود کردن دید افرادخارجی است.
پرده وسیله‌ای است که هم می تواند نمایی از طبیعت اطراف را نشان داده و فضای داخلی را روشن کند و هم می‌تواند فضای داخل را به یک حریم راحت و خصوصی برای اعضای خانواده تبدیل کند. البته این موضوع ارتباط مستقیم با ضخامت پرده دارد. اگر شما می‌خواهید فضای خصوصی داشته باشید باید پرده‌ای با ضخامت مناسب انتخاب کنید. اما در مقابل اگر با موضوع دید مشکلی ندارید یا پنجره‌های خانه طوری است که دید کاملی به داخل خانه نمی‌دهد، می‌توانید از آستری و پرده‌های نازک استفاده کنید تا فضای داخلی خانه همیشه روشن و دلباز باشد.

شاید دانستن این موضوع برای شما جالب باشد که پرده‌ها نقش مهمی در سیستم حرارتی و برودتی خانه ایفا می‌کنند.
اگر منزل شما در مناطق کوهستانی و سردسیر واقع است، پرده‌های عایق حرارتی می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. با نصب این نوع از پرده علاوه بر اینکه فضای داخلی خانه همیشه گرم و دلنشین خواهد ماند، باعث کاهش مصرف انرژی نیز می‌شود. همچنین در فصل تابستان می‌توانید با کمک این پرده‌ها از ورود هوای گرم به درون خانه جلوگیری کرده و اتاقی با دمای مناسب و هوای مطبوع داشته باشید.

قوانین انتخاب پرده مناسب برای منزل

قوانین انتخاب رنگ و طرح و جنس پرده مناسب منزل

انتخاب پرده مناسب و زیبا برای قسمت‌های مختلف خانه، در دکوراسیون فضا بسیار تاثیرگذار است. اصولا یکی از بهترین راه‌های تغییر دکوراسیون در فضای منزل تعویض مدل پرده است. هنگام خرید پرده با مدل‌ها و طرح‌های مختلفی روبروی می‌شوید این مقاله می‌تواند شما را در انتخاب مناسب‌ترین پرده برای منزل خود کمک کند. ما در ادامه راهنمای انتخاب پرده مناسب را به شما آموزش می‌دهیم.

قوانین انتخاب پرده مناسب برای منزل

  • رنگ پرده
  • آستر پرده
  • جنس پرده
  • طرح پرده
  • طول و عرض پرده

رنگ پرده

طبیعتا اولین گزینه و شاید مهمترین گزینه برای انتخاب پرده شیک و مناسب، رنگ پرده است.
برای انتخاب پرده اولین قدم این است که آیا شما می‌خواهید پرده را با رنگ دکوراسیون منزل خود ست کنید یا نه رنگی کاملا متضاد داشته باشد. در صورتی که دوست دارید پرده با دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد باید رنگ پرده را کمی پر رنگ‌تر نسبت به رنگ دکوراسیون منزل انتخاب کنید. به طور مثال اگر رنگ دکوراسیون منزل شما بنفش است می توانید رنگ پرده را یاسی انتخاب کنید و یا می‌توانید هم رنگ یکی از وسایل خانه پرده خود را انتخاب کنید مانند رنگ فرش.

آستر پرده

فقط یک خانم خانه دار می‌تواند اهمیت آستر پرده را بداند و از آن قافل نشود.
اگر قصد شما از خرید پرده فقط جلوگیری از ورود نور به منزل است باید پرده‌های آستر دار بخرید اما اگر نور فضای داخلی برای شما مهم است و می‌خواهید فضای داخلی نور کافی داشته باشد باید پرده بدون آستر انتخاب کنید. یکی از مزیت‌های آستر پرده این است در مقابل نور آفتا از پرده محافظت می کند این عمل باعث طول عمر پرده می شود.

جنس پرده

جنس پرده نه تنها برای زیبایی بلکه برای دوام و طول عمر پرده نیز اهمیت زیادی دارد.
جنس پرده بستگی به این دارد پرده را برای کدام نقطه از منزل می‌خواهید به طور مثال برای اتاق پذیرایی پرده باید حالت رسمی‌تر داشته باشد و بهتر است سراغ پرده‌هایی با جنس‌های ابریشمی و مخملی بروید اما برای اتاق خواب و آشپزخانه می‌توانید از پرده‌هایی که جنس حریر یا کتان دارند استفاده کنید.

طرح پرده

انتخاب رنگ و طرح و جنس پرده همگی تاثیرگذار است. اماشما هم خوب می‌دانید که طرح پرده تقریباهمه چیزآن است.
اگر نمیدانید پرده طرح دار انتخاب کنید یا ساده یک قانون کلی را باید بدانید آن هم این است که اگر مبلمان تان ساده است بهتر است پرده طرح دار انتخاب کنید و اگر مبلمان تان طرح شلوغی دارد پرده را ساده انتخاب کنید.

طول و عرض پرده

طول پرده را باید طوری اندازه گیری کنید که پایین پرده به زمین برخورد کند و اصلا با زمین فاصله نداشته باشد، عرض پرده هم باید تقریبا دو برابر عرض پنجره باشد.

دراین مقاله سعی کردیم راهنمای انتخاب پرده مناسب و قوانین انتخاب پرده مناسب برای منزل را به شما آموزش دهیم.

[ بازدید : 306 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نمایندگی انحصاری پرده زبرا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]